par admin | Mar 7, 2017 | Conversion, How to, Performance
Pourquoi réaliser un test de montée en charge ? Commençons par le début. Si votre site e-commerce est en croissance en nombre de visiteurs et de chiffre d’affaire… alors, sa capacité d’accueil doit suivre. C’est une des règles primordiales de la web...
par admin | Fév 20, 2017 | Digital Marketing, How to, Performance
If there’s one thing that’s true today, it’s that there really is no shortage of e-commerce websites. So it is essential for Heads of Marketing to find innovative ways to stand out in this cluttered market. To achieve that, not only do they use their...
par admin | Jan 5, 2017 | How to, Performance, Speed
Les premiers jours des soldes de Janvier ou des périodes comme BlackFriday, peuvent représenter jusqu’à 20% du chiffre d’affaire de l’année pour certains e-commerçants. Alors pour que tout se passe bien et sans plantage, voici les 5 conseils de Quanta pour...
par admin | Nov 28, 2016 | Case Studies, Conversion, Performance
Everyone knows of the correlation between the optimization of an e-commerce website, and its conversion rate. So, instead of doing another blog post on the subject, we decided to do a little case study of our own, to convince the last sceptics of the beauty of a...
par admin | Nov 23, 2016 | How to, Magento, Performance, Tech
Welcome to the first blog post, in a 3 part series, about the little knacks that you could implement to boost your Magento’s performance. Web performance is key when managing an e-commerce website. Indeed, as you may already know, the speed of an online store is...
par admin | Sep 16, 2016 | Magento, Performance, Speed
Nowadays, e-commerce represents a key sector for companies. Last year, it amounted to $1,67 trillion of worldwide revenue. Most companies, aware of the importance of e-commerce, launched their own online stores. To build it, they often use a CMS (Content Management...